perjantai 6. toukokuuta 2016

Toinen työviikko ja vaikka mitä hauskaakin on sattunut. Tällä viikolla oli samat työtehtävät, mitkä tein viime viikolla. Asiakaspalveluun valmistautumista ja tuotteiden esille laittoa. Mutta olipa hankala asiakaspalvelutilannekin! Kaksi asiakas riiteli ja ihan tappeli keskenään. Vakioasiakas on nainen, joka viettää paljon aikaansa kuuntelemalla musiikkia täällä.

Samalla hän laulaa kovalla äänellä, mutta muut asiakkaat eivät ole uskaltaneet sanoa hänelle mitään aiemmin. Mutta tällä viikolla yksi pariskunta suuttui ja pariskunnan nainen jopa potki laulajanaista peppuun! Näin housuissa jäljet.

Minä itse en ollut atk-tilassa, koska minun paikkani oli kassan puolella. Mutta kuulin heidän tappelunsa. Minä ja minun työkaverit Obaidi ja Ajmal yritimme rauhoittaa tilannetta ja onnistuimme lopulta.
Itse en ole koskaan nähnyt tällaista tilannetta ja se oli minulle tosi outo ja lapsellinen juttu. Mutta aina oppii uutta!

Taisin saada myös uuden ystävän. Yksi nuori nainen tuli nostamaan rahaa Western Unionista hänen nimellään. Hän ensin puhui minun kanssa saksaksi ja kerroin hänelle, että en osaa puhua saksankieltä, mutta puhun englantia. Tulen Suomesta Helmi Business Schoolista ja olen täällä harjoittelija. Oli tosi kiva jutella hänen kanssaan.

Hän oli hyvin innostunut minusta ja minun englanninkielestä. Hän oli hänen toisen kaverinsa kanssa ja molemmat sanoivat minulle, että puhut tosi hyvin englanninkieltä ja aksenttisi on tosi hyvää.
Kiitin heitä molempia ja hän aloitti kyselyyn, että mistä maasta olen ja kuinka kauan aion olla täällä. Hän pyysi minua Facebook-kaveriksi, mutta pahoittelin, että en käytä Facebookia. Sitten vaihdoimme puhelinnumeroita ja sovimme, että voidaan mennä joskus ulos syömään. Samalla hän sanoi, että hänellä on Kabulista yksi tyttökaveri. Kabulista riitti myös juttua.

Päiväni meni aika hyviin, koska sain käytetty minun englanninkieltä ja siitä sain hyvän palautteen. Ja sain kavereita, kenen kanssa voin mennä ulos tutustumaan paikkoihin. Helmi Liiketalousopistossa jo tiedin, että osa ulkomaan vaihtoa on, että tutustuu uusiin ihmisiin. Tästä se alkaa!
Lauantaina ja sunnuntaina jäin kotiin tekemään kotitöitä, esimerkiksi laitoin pesulaan vaatteitani, imuroin, kokkasin ja kirjoitin minun blogiani. Samoja juttuja kuin Suomessa. Hyvin täällä pärjään!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti